4.07.2012

bilder på vägen





{behind bild spira s/s 12 på lina med min älskade kodak}



jag överdoserar grönt te och jobbar med bilder i hej vild blandning,
lyssnar på ben howard som inspirerar mig
och är inte alls i någon påskstämning,
mer än att jag doppar hårdkokta ägg i flingsalt
och äter dem som ronja-ägg
{rakt upp & ner som ronja rövardotter i skogen alltså}.








 {vaktelägg från igår}





jag funderar lite över det där att det inte är som påsk för mig,
förrän antagligen imorgon;
när vi träffas alla, familjen, ~ & barnen är med.
här finns ett vägskäl i livet. 
och det är inte ens säkert att det blir som man önskar, 
hur mycket man än stannar upp där i korsningen 
och tänker till, gör ett medvetet val.

mer om de funderingarna en annan dag.









 {hemma hos sara}






nu ville jag mest bara dela med mig av några
av de bilder jag pysslat med under dagen
och tipsa om att finaste sara’s kök,
som många av Er tyckte om glimtarna av,
~ & undrat om Ni kommer få se mer av,
blivit fotograferat av fantastiska hanna.
jag tror att bilderna finns i dagens bilaga till 
aftonbladet, härligt hemma, nämligen.


jag ska just på tidningsjakt i vårsolen.

hoppas Ni har det riktigt bra !












9 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med vägskäl och val. Så svårt ibland !

    Dina bilder är som vanligt sååååå vackra !

    Trevlig påsk i morgon också :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. awesome as usual... i love lina's hair in the first picture.

    have a nice weekend!
    salma

    SvaraRadera
  3. Så lustigt, jag har för första ggn köpt bilagan just för att se Hanna Rössners bilder...kom hem efter härlig påskmiddag hos svägerska med familj och slog upp tidningen, som väntat så fina bilder.
    Hoppas du också haft en finfin påskafton...

    SvaraRadera
  4. Jo dessa vägval, jag står också i ett i detta nu, ska jag ta steget och vara fattig i två år men få den utbildning jag vill, eller ska jag gå här på mitt jobb vantrivas och sucka i kapp med de andra? Jag väljer det första, även om min penningpung blir mest tom.

    Tyvärr ska det alltid handla om de där papperslapparna med gamla kungar och författare på...

    Och Hannah du tar redan fantastiska bilder...

    Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera
  5. Så underbara bilder.. o text<3

    SvaraRadera
  6. Fina Hannah...jag rodnar över dina ord...känns inte som jag alls är värd dom men just idag ska jag tillåta mig själv att inte sluta le. Du inspirerar och ger mig ro...jag har nyss kommit hem från landet, där får jag tid att bara vara i nuet och att landa. Träffade min konstnärssyssling och får en stark längtan efter att börja måla...en längtan som funnits där länge men som inte rikigt vet i vilken form ännu.
    Jag älskar att fotografera men varken vill eller orkar med denna otroliga tekniska utveckling hela tiden...vill bara fota i lugn och ro, skapa bilder utan att känna stress....hm, tror att du förstår. Kanske dags att börja yoga och meditera igen...

    Dina bilder är i allafall helt fantastiska... varendaste en...Varmaste kramar
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder & vackra tänkvärda ord...din fina blogg har blivit min favorit-stämningen-lugnet-inspiration-färgskala-viktigast...är ord som dyker upp hos mig
    Tack för att du delar med dig.anna.e

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får en härlig dag med familjen och firandet. Pussa på S då jag antar att ni ses under helgen;-)
    Kraamar

    SvaraRadera
  9. Du är bara bäst på att fota.
    Kram

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...